När du som firmatecknare, VD eller ombud godkänt bolagets eller den ekonomiska föreningens deklaration får du en kvittens på att deklarationen är inlämnad till Skatteverket.
Kvittensen innehåller de deklarationsuppgifter som du har kontrollerat och godkänt i avsnittet Sammanställning. Det finns även information om tidpunkten (datum och klockslag) när du lämnade in bolagets eller den ekonomiska föreningens deklaration, kvittensnummer, räkenskapsår och vem som har skickat in deklarationen.
Det är bara den senaste kvittensen som sparas. Det innebär att om du har skickat in deklarationen och fått en kvittens, loggar in på nytt, gör en ändring och skickar in deklarationen igen kommer bara den senaste kvittensen att finnas kvar.
Kvittensen är ditt bevis på att bolagets eller den ekonomiska föreningens deklaration har kommit in till Skatteverket. Skriv gärna ut den eller anteckna kvittensnumret. Länken till utskrift finns uppe till vänster, precis ovanför kvittensen.
Hjälp för Inkomstdeklarationen 2024